Tällä hetkellä elän vatsani kanssa vaihetta, jossa vaivaat jatkuvat kivut. Vatsa on turvonnut kuin rantapallo, ja tuntuu siltä, että ihan sama mitä sitä syö, niin ei tapahdu muutosta ainakaan parempaan. Olen yrittänyt syödä pieniä annoksia kolmen tunnin välein sekä välttää huonoja rasvoja (ja yleisesti rasvaista ruokaa), sokeria, mausteita ja hapanta ruokaa.

Syksyyn verrattuna oireeni ovat melko erilaiset, sillä ruokatorveani ei polttele, eikä hapanta nouse suuhun ainakaan kovin paljoa. Tämä saattaa johtua siitä, että olen käyttänyt Gaviscon nimistä lääkettä Somacin ohella ajoittain. En tiedä sitten, onko tämä ollut hyvä vai huono juttu. En osaa myöskään enää sanoa, pitäisikö Somacin annostusta nostaa, lääkäristäkään ei ole ollut tähän juuri apua. Olen myös tehnyt ehkä hieman liiankin kanssa itsediagnosointia ja päätynyt pohtimaan, että onko vatsassani liikaa happoa (happo aiheuttaa kivut) vai liian vähän (ruoansulatus ei toimi)?

Jotain tässä olisi kuitenkin syötävä, jotta ei ihan nälkään kuole. Laihtuakaan en enää haluaisi. Aamuisin olen syönyt kaurapuuroa rasvattomaan maitoon ja se on toiminut ihan hyvin. Lounaksi kokeilein tänään tuoreita ahvenia keitetyn porkkanan ja parsakaalin kanssa (Kuva). Ruoalla ei ollut juurikaan vaikutusta vatsakipuun. 

IMG_9174.jpg

Ahvenet (100g) paistoin uunissa 175 asteessa, ja niiden päällä on hieman oliiviöljyä, suolaa, pippuria ja persiljaa. Käyttämiäni lisukkeita olen alkanut epäilemään, että sopivatko ne minulle. Porkkana ja parsakaali ovat kylläkin keitettyjä (eivät siis raakoja, joka yleensä ei sovi monen vatsalle), mutta aiheuttaako parsakaali esimerkiksi liikaa ilmaa vatsaan? Hiilihydraatin olen jättänyt pois aterialta, koska tulisin silloin liian täyteen

Kai se on vain kokeiltava erilaisia ruokia. Toivottavasti jotain muutosta alkaa tapahtumaan ja nimenomaan parempaan suuntaan. En ole vielä valmis menettämään toivoani!